Blog

12.06.2015 14:18

TKKBS napisali titulok článku, ktorý nezodpovedá skutočnému vyjadreniu sa pápeža a ani úmyslu, ktorý mal papež František. Svätý Otec nepovedal a ani nemal v úmysle údajné zjavenia považovať za nevhodné, ktoré by boli škodlivé pre vieru človeka, ale poukázal na nesprávny postoj človeka, ktorý takéto zjavenia nevhodne príjma do života.  

Porovnaj:

Svätý Otec v rannej homílii: Údajné zjavenia môžu ľudí vzdialiť od Boha
P:3, 15. 11. 2013 12:15, ZAH

Vatikán 15. novembra (TK KBS) Údajné zjavenia Panny Márie môžu vyvolať zmätok, ba aj vzdialiť človeka od Boha, ak k nim nesprávne pristupuje, povedal Svätý Otec František.

Zvedavosť a túžba po kuriozitách dokážu vzdialiť “ľudí od evanjelia a od Ducha Svätého, od pokoja a nádeje, od Božej slávy a Božej lásky,” povedal Svätý Otec počas príhovoru pri rannej svätej omši vo vatikánskom Dome sv. Marty vo štvrtok 14. novembra.

“Ježiš hovorí, že Božie kráľovstvo neprichádza tak, aby vzbudzovalo pozornosť,” povedal Svätý Otec. Svoje ranné zamyslenie venoval čítaniu z evanjelia podľa svätého Lukáša (17:20-25), v ktorom sa farizeji pýtali Ježiša, kedy príde Božie kráľovstvo.

Ježiš im odpovedá, že “príchod Božieho kráľovstva nebude taký, aby sa to dalo spozorovať” a svojim učeníkom hovorí, aby “nebehali” za znakmi jeho druhého príchodu.

Svätý Otec zdôraznil, že je veľmi výrečné, že Boh neprehovoril k prorokovi Eliášovi vo vetre, v búrke, ale “hovoril v jemnom vánku, vo vánku múdrosti”.

“Zvedavosť nás vedie k tomu, že chceme počuť, že Pán je tu alebo tam, alebo nás vedie k tomu, že povieme: “Poznám vizionára, ktorý dostáva listy od Panny Márie, posolstvá od Panny Márie,” povedal Svätý Otec. “Ale Mária je Matka, nie je vedúca pošty, aby nám každý deň posielala nejaké posolstvá,” poznamenal.

“Božie kráľovstvo je medzi nami,” povedal Svätý Otec a dodal, že “netreba stále hľadať zvláštne veci, alebo novosti - so svetskou zvedavosťou.”

Zvedavosť ľudí privádza k tomu, že chcú “kontrolovať Božie plány a budúcnosť a všetko vedieť,” vysvetlil Svätý Otec František. Zároveň ich odvádza od Ducha múdrosti, pretože sa zaujímajú o detaily, správičky a každodenné drobnosti.

Aj Svätá Terezka od Dieťaťa Ježiša hovorievala, že sa treba “zastaviť pred duchom zvedavosti” - a keď sa dozvedela niečo o druhých a hneď túžila vedieť viac, vzápätí si uvedomila, že “to nebol duch Boží, ale duch rozptýlenia a zvedavosti”.

Naopak, “Duch Svätý nás musí priviesť k tej múdrosti, ktorá je jemným vánkom”, uzavrel Svätý Otec.

tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20131115031

05.06.2015 23:30

(podľa kroniky opáta Roberta Monacha zo St. Rémy)

Francúzi! Vy, ktorí ste prešli Alpy, ktorí ste boli vybraní Bohom a ktorí ste boli od neho tak milovaní. Vy, ktorí ste sa odlíšili od ostatných ľudí tým, že ste sa usadili v tejto zemi, že máte katolícku vieru a že ste cťou Svätej Cirkvi. K vám sa obraciam s touto rečou, k vám.
 

Chceme vám povedať správy, ktoré sa doniesli k nám, chceme vás upovedomiť o nebezpečenstve, ktoré ohrozuje vás a celý veškerý veriaci svet. Otrasné správy k nám prišli o udalostiach, ktoré sa stali v oblasti Jeruzaléma a v okolí mesta Konštantínopola; správy, že ľud z Perzského kráľovstva (Turci), rasa úplne cudzia Bohu, vtrhla na kresťanské územie ohňom a mečom. Peržania niekoľkých kresťanov zajali, odviedli ich do svojej krajiny, ostatných kruto mučili. Úplne zrovnali so zemou niekoľko Božích chrámov a obrátili iné kostoly na svoje zvyklosti a ku svojim kultom. Bez ostychu vyvrátili oltáre a znesvätili ich. Obrezávajú kresťanov a rozmazávajú krv z obriezky nad oltárom alebo ju vkladajú do krstiteľnice. Radujú sa z toho, keď druhých zabíjajú; rozrezávajú im bruchá, vyberajú im vnútornosti a priväzujú ich ku kolom. Potom za bičovania ženú svoje obete ku kolom; keď sú ich vnútornosti vyňaté, hádžu mŕtvoly na zem.  Iných potom priväzujú opäť ku kolom a strieľajú do nich šípy. Zmocňujú sa ďalších, naťahujú ich krky a snažia sa poznať, či môžu alebo nemôžu urezať ich hlavy jednou ranou obnaženého meča.  A čo by som mal povedať o znásilňovaní žien? O tejto záležitosti sa horšie hovorí než sa zachováva ticho. Títo Peržania si rozdelili kráľovstvo Grékov a odtrhli tak mnoho území od neho, takže je nemožné prejsť dobyté územie za dva mesiace.
 

Kto ich za toto pomstí, kto napraví škody, ak vy to neurobíte? Vy ste ľud, ktorému Boh prepožičal slávu v zbrani, veľkosť ducha, telesnú zdatnosť.
 

Vytiahnite a spomeňte si na veľké činy svojich predkov, na silu a veľkosť Karla Veľkého, jeho syna Ľudovíta a iných kráľov, ktorí vyvrátili pohanské kráľovstvá a zaviedli Svätú Cirkev na ich územiach. Vy by ste mali byť obzvlášť vyburcovaní skutočnosťou, že Svätý hrob Nášho Pána Spasiteľa je v rukách neveriacich, ktorí hanebne týrajú a svätokrádežne poškvrňujú miesta svojou necudnosťou. Potomkovia neporazených predkov! Spomeňte si na odvahu svojich predkov a nezneuctite ju!
 

Ale ak by vaša náklonnosť náležala viac deťom, ženám a rodičom, ktorí by chceli, aby ste sa držali bokom, spomeňte si čo povedal Pán: „Ten, ktorý miluje otca alebo matku viac než mňa, nie je ma hoden. Každý, kto opustí dom, matku alebo ženu či deti alebo pole kvôli môjmu menu, obdrží stonásobne viac a bude mať život večný“. Nech žiadne vlastníctvo a žiadny záujem o rodinné veci vás nezdržujú.
 

Táto krajina, v ktorej žijete, obklopená z jednej strany morom a z druhej strany horskými vrcholkami, môže ťažko uspokojiť mnohých z vás. Neoplýva bohatstvom, vskutku sťažka poskytuje dosť potravy pre tých, ktorí ju obrábajú. Preto sa zabíjate a pohlcujete jeden druhého. Zastavte túto večnú nenávisť, zanechajte spory, upustite od vojen, zastavte ich a utíšte všetky konflikty a spory. Začína sa cesta k Svätému hrobu. Zmocnite sa krajiny, ktorá je hanebne obsadená, ktorá však bola daná Bohom deťom Izraela a ktorá, ako hovorí Písmo, oplýva mliekom a medom.
 

Jeruzalem je stredom sveta, krajiny, ktorá je úrodnejšia než ktorákoľvek iná, krajiny, ktorá je ako raj, rozkoš a potešenie. Je to krajina, ktorú Vykupiteľ ľudstva posvätil svojim príchodom, uctil svojim životom, zasvätil svojmu utrpeniu a spečatil svojou smrťou. Toto kráľovské mesto, položené do stredu sveta, je teraz držané v zajatí svojimi nepriateľmi a uvrhnuté do otroctva tými, ktorí nepoznajú Boha, pretože sú pohanmi. Mesto volá a túži po slobode, prosí neustále, aby ste prišli na pomoc. Volá k vám o pomoc, pretože, ako som povedal, Boh vás obdaril slávou v zbrani viac než iný národ. Podstúpte túto cestu, aby vám boli odpustené vaše hriechy a buďte si istí, že vaša sláva nezapadne v Božom kráľovstve.
 

(Všetci volajú: Boh to chce! Boh to chce!)
 

Draho milovaní bratia! Dnes sme počuli, čo hovorí Pán: „Kdekoľvek sa zídu dvaja alebo traja v mojom mene, tam som aj ja uprostred nich“. Keby Pán Boh nebol prítomný vo vašich mysliach, nemohli by ste vykríknuť všetci tú istú vetu ... Hovorím vám preto, že Boh vložil vaše výkriky do vašich pŕs a že Boh ich podnietil. Ak tento jasot prišiel od Boha, nech je naším bojovým pokrikom. Kedykoľvek zaútočíte ozbrojení na nepriateľov, nech zaznie svorne na božej strane: Boh to chce! Boh to chce!
 

Nepožadujeme a neradíme, aby túto cestu podstúpili osoby staršie a slabšie alebo tí, kto nevládnu zbraňou; žiadne ženy nech netiahnu, len pokiaľ by sprevádzali svojich mužov, bratov alebo legálnych sprievodcov. Takéto osoby sú totiž viac na obtiaž než k úžitku.
 

Bohatí, pomáhajte chudobným, dovoľte im podľa možností zúčastniť sa, priveďte skúsených vojakov a spolu s nimi choďte do boja. Kňazi a duchovenstvo  akéhokoľvek postavenia nemôžu odísť bez dovolenia svojich biskupov; cesta im nebude požehnaná, ak pôjdu bez biskupského splnomocnenia. Ani biskupi nemôžu zahájiť cestu bez ich kňazských požehnaní.
 

Ktokoľvek sa rozhodne vykonať túto svätú cestu a vezme na seba záväzok k Bohu, obetuje tým seba ako živú obeť zasvätenú Bohu, ponesie znamenie kríža Pánovho buď na čele, alebo na prsiach. Ak po splnení svojho záväzku si bude želať vrátiť sa domov, nech dá kríž na svoj chrbát, medzi ramená. Týmto dvojakým činom takýto muži naplnia príkaz Pána, ktorý povedal: „Ten, kto nevezme svoj vlastný kríž a nenasleduje ma, nie je ma hoden“. 


Zdroj: https://cmsold.flu.cas.cz/files/uploaded/UserFiles/File/UrbanII.pdf

29.05.2015 21:46

Citáty Pavla Martinického:

"Rehabilitácii slovenských biskupov, ktorú žiada Vittek, by najlepšie prospelo zverejnenie dôvodov odvolania arcibiskupa Bezáka, objasnenie postupu, akým sa dosiahlo, a zverejnenie mien ľudí, ktorí sa o to zaslúžili."

"Keď R. Bezák po nástupe do úradu žiadal z Ríma audit takto spravovaného majetku, nevyhoveli mu. Zatiaľ čo vtedy postihnutí z úcty k arcibiskupovi a snahy nerozmazávať cirkevné problémy na verejnosti mlčali, tí ktorým sa nepáčilo Bezákovo riadenie namiesto vecného vnútrocirkevného dialógu bez úcty k biskupovi rozbehli jeho odvolanie. Oni majú hlavnú zodpovednosť za všetky dôsledky vrátane poškodenia mena KBS."

Odvolanie arcibiskupa Bezáka malo vyriešiť problémy Trnavskej arcidiecézy, ale uškodilo celej slovenskej cirkvi. Stretnutie Bezáka s pápežom Františkom 10.4.2015 oživilo nádej na spravodlivé vyriešenie kauzy. Zmarilo ju vyhlásenie Štátneho sekretariátu Svätej stolice, naznačujúce, že vec je uzavretá a kardinál Vlk stretnutie s pápežom zle interpretoval. M. Vlk toto vyhlásenie vierohodne spochybnil. Autor vyhlásenia je utajený tak ako iniciátori odvolania.

F. Vnuk verzus R. Bezák a M. Vlk

Vyjadrenia kardinála Vlka po stretnutí s pápežom Františkom ako prvý verejne kritizoval F. Vnuk, ktorý ako obvykle niektoré dôležité fakty opomenul, a iné použil zavádzajúcim spôsobom. (dvojtýždenník “Kultúra” č. 10 z 13. 5. 2015) Keďže má nie len politickými názormi blízko k arcibiskupovi Sokolovi, a patrí k zahraničným Slovákom, ktorí majú nadpriemerné známosti v Ríme, uvediem niektoré jeho argumenty.

Vnuk bez jediného dôkazu zaradil arcibiskupa Bezáka k prípadom, keď sa „biskup v svojej službe neosvedčil a je žiaduce, aby rezignoval ešte predtým než dosiahne 75 rokov." Namiesto úvahy prečo a pre koho bolo žiadúce aby Bezák rezignoval, manipulatívne jeho prípad prirovnal k vynúteným rezignáciám a odvolaniam biskupa v Kansas City, ktorý „bol odsúdený občianskym súdom, pretože neoznámil úradom pedofilné poklesky svojho kňaza" (Mons. R. Finn), a biskupa v Limburgu, „ktorý bol márnotratný s financiami" ( F.-P. Tebartz-van Elst). Ani slovo o tom, že odvolanie R. Bezáka sa od týchto biskupov odlišovalo a bolo výnimočné a prekvapivé práve tým, že šlo o biskupa dobrej povesti.

Bezákovci verzus utajení aktivisti

Tých, ktorí v tejto kauze hľadajú pravdu (ktorá podľa Biblie oslobodzuje) a spravodlivosť (ktorá podľa Biblie patrí k hlavným božím vlastnostiam a požiadavkám), nazývajú niektorí oponenti "bezákovci". Ako stručne a výstižne označiť tých, ktorí rozbehli a zavŕšili odvolanie arcibiskupa? Antibezákovci? Sokolovci, lebo problém začal konfliktom Mons. Sokola s Mons. Bezákom, a väčšina Bezákovych kritikov má blízko k J. Sokolovi? Alebo utajení cirkevní aktivisti? Prečo ani po vyhlásení Štátneho sekretariátu Svätej stolice z 18.5.2015 nikto z nich nepovedal, „mali sme také a také vážne dôvody, ktoré po preskúmaní uznal aj pápež, a teší nás, že sme dobre poslúžili Cirkvi?“

Vnuk a viacerí ďalší opakujú že na strane Mons. Bezáka sú „liberáli a liberálni katolíci nielen domáceho pôvodu, ale aj z Českej republiky a Rakúska." Aj to je zavádzanie, lebo „na strane R. Bezáka" sú aj konzervatívni katolíci a vzdelaní rehoľníci. Rovnako by sme mohli povedať, že proti Bezákovi sú nacionalisti uctievajúci Slovenský štát, bývalí komunisti a eštebáci, ľudia, ktorí mali prospech z diecézneho hospodárenia „od buka do buka" a náboženskí tradicionalisti konajúci proti duchu II. Vatikánskeho koncilu.

Hodnoverní svedkovia

Bezáka sa po odvolaní zastala Konferencia vyšších predstavených mužských reholí, združujúca všetky rehole na Slovensku. Kardináli D. Duka a M. Vlk potvrdili, že dôvodom odvolania nebol morálny delikt Bezáka. Biskup V. Malý sa vyjadril, že Bezák má talent osloviť istú ťažko osloviteľnú skupinu ľudí, a nehlása nič, čo je v rozpore s učením RKC. To neznamená, že Bezák nerobil chyby, ale že napriek veľkej snahe kritikov nevieme o žiadnej, ktorá by bola primeraným dôvodom na odvolanie.

Niektorí svedectvá českých biskupov a kňazov zásadne odmietajú. U Vnuka, Laba a spol. označenie "český biskup" neznamená iba národnosť, ale hlavne zneváženie. Pre mňa je však V. Malý, ktorý ako hovorca Charty 77 sedel v komunistickom väzení, a M. Vlk, ktorý kritizuje komunistické spôsoby súčasných politikov hodnovernejším svedkom než F. Vnuk, ktorý po roku 1989 povedal, že Stalin je menším škodcom Slovenska ako Beneš. Aj ako cirkevníci podporujúci Mečiara, Slotu, Fica.

F. Vnuk napísal: „Od historickej audiencie 10. apríla 2015 je celebritou v očiach všetkých stúpencov “obľúbeného arcibiskupa” emeritný kardinál Vlk." ... „Stal sa obdivovaným hrdinom dňa aj na takých miestach, kde nikdy s úctou o Cirkvi nehovorilo. A majú ho za čo vyzdvihovať. Hovorí ich rečou, opakuje ich argumenty, predkladá dokumenty, ktoré mu oni doniesli a plnou váhou svojej autority presadzuje rehabilitáciu “nespravodlivo odvolaného arcibiskupa”." Vlk by podľa Vnuka urobil lepšie „keby si prečítal brožúrku Šebastiána Labu". V tej Labo použil argumenty predložené spolupracovníkmi J. Sokola.

V istom zmysle by to bolo užitočné. Dozvedel by sa niečo o istej vplyvnej časti slovenských katolíkov. Š. Labo SJ, ktorý bol blízky J. Sokolovi aj F. Vnukovi, tam okrem iného napísal, že Bezák je nielen diablom ovládaný heretik, neuznávajúci pápeža, ale aj protislovenský čechoslovakista. A že o jeho odvolanie sa zaslúžili niektorí duchovní zo slovenskej katolíckej emigrácie, ktorá má v Ríme dobré styky. ( https://www.postoy.sk/content/kontroverzna-pravda-o-odvolanom-arcibiskupovi )

Čierny Peter českej cirkvi

Podľa Vnuka sa mal Vlk radšej informovať u litoměřického biskupa J. Baxanta, na ktorého sa odvolávajú viacerí. Kardinál D. Duka sa k tomu vyjadril 23.6.2013 v rozhovore pre Christnet.cz:

„Především chci říci, že českému episkopátu byl dán „černý Petr“, ... protože se hledal vizitátor, který bude rozumět slovensky – vedle italsky mluvícího nuncia. Byl vybrán pan biskup Baxant, jako člověk dialogu a uhlazeného vystupování.

Otázky nesestavoval on, sestavovala je Kongregace pro biskupy. Tyto otázky při přečtení určitě vyvolávají rozpaky, možná někdy i údiv. Musíme však vycházet z toho, že vznikly na základě reportů a udání, které přišly do Vatikánu ze Slovenska na zmíněnou kongregaci. A povinností vizitátora je tyto otázky položit. Musíme si uvědomit, že v církvi svaté jsme jenom lidé, a proto se někdy reaguje takovýmto způsobem.

Mohu říci zcela otevřeně, že pan arcibiskup Bezák nebyl odvolán na základě nějakého morálního deliktu. Celá kauza do jisté míry vypovídá o slovenské politicko-církevně-náboženské situaci."

Vieme kto konkrétne robil vizitáciu a ako prebiehala? Vatikánska kongregácia pripravila otázky na základe sťažností zaslaných zo Slovenska, Nuncius podľa týchto tém u ním vybraných ľudí preveroval, a biskup Baxant hlavne kultivovane tlmočil? Bolo aj niečo iné? Bol v "komisii" aj niekto iný okrem nuncia - arcibiskupa Giordanu a biskupa Baxanta? 

Vyhlásenie Štátneho sekretariátu

Podľa vyhlásenia Štátneho sekretariátu Svätej stolice zverejneného TK KBS „Sv. stolica zarmútená nepresnými a nesprávnymi interpretáciami tohto stretnutia chce upresniť, že malo výlučne súkromný účel, a tým bolo vyjadrenie ľudskej a kresťanskej lásky Svätého Otca spolubratovi biskupovi - bez toho, aby sa vstupovalo do jeho predchádzajúcej záležitosti. ... zdôrazňujeme, že opatreniu, ktoré svojho času Svätý Otec učinil voči Mons. Bezákovi, predchádzalo dôkladné skúmanie a objektívne posúdenie všetkých dostupných súčastí.“

Tak ako článok F. Vnuka aj toto vyhlásenie hovorí, že je bežným postupom, že „oznámenie odňatia biskupskej stolice biskupovi nevyžaduje pápežský dekrét.“

To sa týka dvoch hlavných otázok a námietok R. Bezáka a „bezákovcov“ : Že arcibiskup nedostal odvolávací dekrét podpísaný pápežom, čo považoval za zvláštne aj vzdelaný kardinál Vlk, a neboli mu oznámené dôvody odvolania. Prečo takéto jasné oficiálne vyjadrenie neprišlo krátko po odvolaní? Napríklad namiesto niektorých nepekných vyjadrení vtedajšieho hovorcu KBS.

Ušetrilo by to mnoho diskusií a námietok z obidvoch strán, vrátane obvinení Bezáka, že taký dekrét dostal a utajuje ho. Otázne je tiež, aké „dostupné súčasti“ vtedy príslušná komisia „objektívne posúdila“. Také z ktorých vzniklo známych 11 otázok? (otázky aj s odpoveďami R. Bezáka tu: https://www.topky.sk/cl/10/1317301/Uniklo-11-hriechov--ktore-Vatikan-vyci... )

Vyhlásenie nehovorí o dôležitej skutočnosti, na ktorú upozornil aj kardinál Vlk:

Sv. stolica vydala novú upresňujúcu inštrukciu na vykonávanie odvolania, ktorá vyžaduje vykonať niektoré konzultácie a informovania a vypočutia odvolávaného biskupa, ktoré sa doteraz tak jednoznačne nepožadovali, a zrejme v Bezákovom prípade nevykonali. Na vydanie tejto inštrukcie mala vplyv aj Bezákova "kauza".

Vážny argument kardinála Vlka

Niektorí považujú toto vyhlásenie za napomenutie M. Vlka najvyššou cirkevnou autoritou. Ten by vraj mal teraz všeličo „dovysvetliť“.

Pápež František vyjadril svoj postoj k M. Vlkovi tým, že ho ako „vynikajúceho muža", ktorý „múdro spravoval pražskú arcidiecézu" menoval za svojho legáta - mimoriadneho vyslanca na tohtoročné oslavy 600. výročia smrti majstra Jána Husa.

K vyhláseniu zverejnenému na stránke KBS sa stručne, vecne a kvalitne M. Vlk vyjadril 24. 5. 2015: Pod vyhlásením „není uvedeno žádné jméno zodpovědné osoby, která uvedené žádá, žádný podpis, žádné číslo jednací. Pod textem je jen anonymně uvedeno několik institucí. Nehodlám znovu vstupovat do diskuse s těmito poněkud nejasnými formulacemi vatikánských úřadů. Chci pouze sdělit, … že vše, co jsem o předmětné audienci v médiích sdělil, je plná pravda. Jsem jen velmi překvapen, že podle zmiňovaného „sdělení“ Státní sekretariát Svatého stolce není informován o postupu Svatého otce, když píše, že při audienci „se nevstupovalo do jeho (Bezákových) předchozích záležitostí“. Pri stretnutí „Svatý otec sám udával směr a obsah audience a vyzval Mons. Bezáka, aby vyprávěl, „jak to bylo“. On hovořil a papež pozorně naslouchal.“ … „Je proto zvláštní, kdo formuloval ono „sdělení“ a s jakým úmyslem, když nikdo ze zmíněných institucí audienci přítomen nebyl.“

„Takovýto způsob jednání nikterak nepřispívá k vyjasnění a uklidnění celé situace.“

Otázne je kto stojí za týmto vyhlásením, ktoré neprispelo ani k dobrému menu Svätej stolice.

Slovenská loby na Štátnom sekretariáte?

„Komunikát dává mnoho impulsů k dalším spekulacím, do kterých se nikterak nehodlám pouštět" (M. Vlk ) Namiesto špekulácií niekoľko faktov bez komentára:

Riaditeľ Tlačovej kancelárie KBS M. Kramara k tomu napísal, že autorom tohto vyhlásenia „nie je jedna osoba, ale celý Štátny sekretariát. ... Má sa chápať ako vyjadrenie celého Štátneho sekretariátu. V tomto zmysle nie je následne možné naznačovať, že by tu mohlo ísť iba o názor jedného vatikánskeho predstaviteľa či úradníka. ...

Vyhlásenie prišlo na Apoštolskú nunciatúru v Bratislave ako príloha podpísaného listu z vatikánskeho Štátneho sekretariátu. ... List samotný spolu s inštrukciami na zverejnenie určený nebol, nemohli sme ho preto dať na našu stránku." Riaditeľ Tlačového strediska Svätej stolice páter F. Lombardi potvrdil, že stanoviská sekretariátu ako také nikdy nie sú podpísané jednotlivcom." (www Umlaufoviny.com )

Aparát Štátneho sekretariátu - I. sekcie pre všeobecné záležitosti má podľa pápežskej ročenky z r. 2014 cca 150 osôb (vrátane 2 Slovákov) organizovaných do 8 jazykových častí. Aparát II. sekcie pre vzťah so štátmi (pápežovo "ministerstvo zahraničných vecí") je organizovaný podľa zodpovednosti za určité krajiny. Má cca 50 osôb a pridružené poradné kolégium niekoľkých kardinálov.

„Slováci mají ve Vatikánu velmi silné zastoupení a schopnou lobby." (M. Vaňáč, Umlaufoviny)

Z toho všetkého nemiesto vyjasnenia vyplýva viac možností medzi dvomi protichodnými: A. Vyhlásenie pripravil na žiadosť pápeža Františka "celý Štátny sekretariát", čiže všetkých jeho 200 pracovníkov. B. pripravili ho v mene Sekretariátu dvaja ľudia a pápež o tom nič nevie.

Zaujímavý je "detail" z prekladu: Taliansky originál hovorí, že pri stretnutí s pápežom sa nevstupovalo do merita veci, čiže neriešila sa napr. právoplatnosť či detaily odvolania. Zverejnený slovenský preklad znie "nevstupovalo sa do predchádzajúcej záležitosti", čo navodzuje dojem, ako keby sa o odvolaní vôbec nehovorilo.

Zodpovednosť a mlčanie KBS

Kardinál Vlk nechce zverejniť dokumenty, ktoré má, ani sa vyjadrovať k veciam, ktoré sú vnútornou záležitosťou slovenskej cirkvi. Sv. stolica, Š. Labo SJ, aj kardinál Vlk potvrdili, že impulz na odvolanie arcibiskupa Bezáka prišiel zo Slovenska. Proces však takmer isto rozbehla súkromná iniciatíva niektorých cirkevníkov, zrejme vrátane niekoho z (emeritných?) biskupov, ale nie KBS. Tá nefunguje ako firma či ministerstvo, a jej predseda nie je nadriadený kňazom ani biskupom mimo svojej diecézy. Preto nie je zodpovedný za ich prípadné aktivity proti Bezákovi.

Slovenskí biskupi iste nie sú o veci všetci rovnako informovaní, nemajú na 100% zhodný názor, a Bezáka verejne po odvolaní nekritizovali. Ani nepodporili. Druhá vec sú niektoré nešťastné vyjadrenia hovorcu KBS, a mlčanie v situácii, keď by sa niečo zišlo povedať. Celkový postoj žiaľ budí dojem, ako keby všetci stáli na strane J. Sokola a tých, čo rozbehli proces odvolania.

Personálna politika arcibiskupov Sokola a Bezáka

Iniciátori a podporovatelia odvolania Bezákovi vyčítajú práve to, kvôli čomu mnohí vítali jeho menovanie za trnavského arcibiskupa: štýl pastorácie, kritiku spolupráce s komunistickým režimom, odmietanie podporiť nacionalistických a komunistických politikov, a reformu riadenia diecézy.

Jedným z hlavných dôvodov sťažností na Bezáka sú jeho výmeny niektorých dekanov a "vedúcich činiteľov". To však robí každý biskup, a spravil to aj jeho nástupca Mons. Orosch. U Bezáka to bolo vrátane redukcie administratívy rozsiahlejšie aj preto, že "Bezákova" Trnavská arcidiecéza tvorí približne polovicu predchádzajúcej "Sokolovej" Bratislavsko-Trnavskej.

Niektorí hovoria, že Bezák bol pri tom príliš rázny a necitlivý, čo môže byť najzávažnejším argumentom proti nemu. Aj tu je však užitočné porovnanie s jeho predchodcom.

Vieme o prípadoch necitlivého a pastorácii škodlivého premiestňovania kňazov Mons. Sokolom. Nedávno zosnulý pomocný biskup D. Tóth sa v liste z 10.12.1999 sťažoval, že eštebák Š. Náhlik, ktorému J. Sokol zveril moc aj keď nebol ani len oficiálnym zamestnancom úradu, v rozpore s cirkevným právom zle a na škodu cirkvi spravuje majetok arcidiecézy, a riadi, prijíma a prepúšťa zamestnancov: „80 percent kňazov je proti spôsobom ABU, Náhlik jedná s nami ako s hlúpymi podriadenými, takisto Stančík, kňazi sú urazení spôsobmi arcibiskupa, len zachovávajú úctu..“

Keď R. Bezák po nástupe do úradu žiadal z Ríma audit takto spravovaného majetku, nevyhoveli mu. Zatiaľ čo vtedy postihnutí z úcty k arcibiskupovi a snahy nerozmazávať cirkevné problémy na verejnosti mlčali, tí ktorým sa nepáčilo Bezákovo riadenie namiesto vecného vnútrocirkevného dialógu bez úcty k biskupovi rozbehli jeho odvolanie. Oni majú hlavnú zodpovednosť za všetky dôsledky vrátane poškodenia mena KBS.

Cirkevná komunikácia a virtuálna realita

Kňaz J. Vittek v komentári po zverejnení vyjadrenia Štátneho sekretariátu kritizuje, ako cirkvi nepriateľské médiá a hnutia vytvárajú virtuálny obraz cirkvi odlišný od skutočnej reality. (Vatikánsky rozhlas, slov. vysielanie, 21.5.2015) V niečom má pravdu. Opomenul však spomenúť, ako tomu napomáhajú niektoré skutočné chyby kresťanov, ututlávanie niektorých problémov, a chyby v cirkevnej komunikácii.

Už koncom júla 2012 som napísal, že k tomu, že problémy diecézy sa riešili odvolaním arcibiskupa, a následnému vzniku "kauzy Bezák" výrazne prispeli chyby v cirkevnej komunikácii. ( Kauza Bezák a cirkevná komunikácia, https://www.postoy.sk/content/z-blogu-kauza-bez%C3%A1k-cirkevn%C3%A1-komu... ) Všetko to platí podnes. Pribudli iba nové prípady nedobrej komunikácie.

Jedným z nich je aj toto nepodpísané vyhlásenie Štátneho sekretariátu, vydané v mene inštitúcie zrejme nie na základe telefonátu pápeža Františka, ale z vlastnej iniciatívy niekoľkých ľudí. Malo nepriamo zahriaknuť Mons. Vlka a "Bezákovcov" a upevniť spoločenstvo veriacich so svojimi pastiermi a k láske a podpore cirkvi. Práve ono však pravdepodobne nesprávne interpretovalo stretnutie Mons. Bezáka s pápežom Františkom, a vyvolalo ďalšie dohady a kritiku vatikánskej Kúrie.

Rehabilitácii slovenských biskupov, ktorú žiada Vittek, by najlepšie prospelo zverejnenie dôvodov odvolania arcibiskupa Bezáka, objasnenie postupu, akým sa dosiahlo, a zverejnenie mien ľudí, ktorí sa o to zaslúžili.

Autor članku : Pavol Martinický

 

 

29.05.2015 17:31

pred rokom | Lucie Bíla má počas svojich adventných koncertov zaujímavého predskokana. Nie je to žiadny hudobník, ale rímskokatolícky farár! V obyčajné dni slúži omše v českom mestečku Lanškroun, ale na najbližšie týždne si odskočil z kostola aby mohol robiť spoločnosť temperamentnej českej speváčke Lucke Bílej.

https://img.cas.sk/img/12/galleryBig/2196473_.jpg?time=1419201543&hash=a070ed5a627c0c1090e8c87668484b45

Vianočnú atmosféru pod tatranskými štítmi nemohol spríjemniť nik iný ako Lucie Bíla. Jej koncert bol tak ako vždy, famózny!

Ľudí speváčkin výkon fascinoval, ale zvedaví boli aj na to, kto je tajomný muž po jej boku. Málokto by si bol pomyslel, že je to farár. S Luciou, ktorá bola aj porotkyňou šou Česko Slovensko má talent, sa pozná už dlhé roky. Sprevádza ju na predvianočných koncertoch a majú ich za sebou takmer 50. A aká je kňazova úloha?

"Som predskokan Lucky Bílej. Pozdravím ľudí, poviem niečo vtipné, uvediem koncert a potom prídem už len na ďakovačku," prezradil český rímskokatolícky kňaz Zbigniew Czendlik, ktorý pochádza z Poľska. A aj on má zimomriavky z Luciiných pesničiek a v zákulisí tlieska jej výkonu rovnako, ako fanúšikovia pred pódiom.

"Kvôli koncertu som musel prekonať 350 kilometrov v hmle a škaredom počasí. Ale keď som prišiel na koncert, predo mnou sa otvorila obloha a objavilo sa modré nebo. Jednoducho fantastická atmosféra," dodal Zbigniew.

https://img.cas.sk/img/12/fullwidth/2196469_zbigniew-czendlik-knaz-farar-cirkev.jpg?hash=136e7cb8923b3274bf069e4c15a20074

Vianoce sa blížia a ako by ich mali ľudia prezívať podľa kňaza? "Hodujte! Lebo príde čas, keď na hodovanie nebudete mať peniaze. Ale pokiaľ na to máme, tak si to užite," prehlásil rímskokatolícky duchovný.

Zdroj: topstar.sk

 

27.05.2015 12:55
Kňaz Pavol obvinený zo zneužívania vysvetľuje: Bolo to skôr o otcovskej láske Kňazovi Pavlovi do vyšetrenia prípadu pozastavili pastoračnú činnosť.Autor: Zuzana Šišovská, anc
26.09.2013, 06:00 | Omše už neslúži! Miestneho farára Pavla (47) obvineného zo zneužívania školáčky (12) nitriansky biskup Viliam Judák odvolal.

 

Polícia obvinila farára zo zneužívania školáčky: Som pripravený na trest!

Katolícky kňaz, ktorý dva roky pôsobí v Nevidzanoch (okr. Zlaté Moravce), mal sexuálne zneužívať dvanásťročné dievčatko.

Farár Pavol mal podľa polície od novembra 2011 do augusta 2012 sexuálne zneužívať 12-ročné dievčatko. Po prevalení škandálu musel z fary odísť. Prípad však nitriansky biskup Viliam Judák nechce ututlávať a farára dočasne suspendoval. O odvolaní kňaza informoval aj starostov obcí, ktoré pod farnosť spadajú. „Som nesmierne rozčarovaný z toho, čo sa deje. Stále si nechcem pripustiť, že by bol náš farár Pavol schopný urobiť niečo také hrozné,“ povedal starosta Nevidzian Jozef Kováč.

Ako dodal, nikdy neurobil niečo nemiestne. „Dievčatko si mohlo mnoho vecí inak vysvetliť, než bolo.“ Biskup Judák chce navštíviť aj rodinu školáčky a zistiť, koľko je na obvineniach pravdy. „Taktiež je pripravený sa tejto rodine ospravedlniť a byť nápomocný, ak sa stalo niečo, čo nie je v súlade s kresťanskou morálkou a s kresťanskými hodnotami,“ povedal hovorca diecézy Miroslav Lyko.

 

Nitriansky biskup Viliam Judák. Nitriansky biskup Viliam Judák.Autor: Zuzana Šišovská, anc

Školáčka pochádza z neúplnej rodiny a v kostole často čítala zo Svätého písma. „Bolo to vlastne skôr o takej ľútosti, že nemá ani tú otcovskú lásku. Alebo taký ten vzťah, lebo viem, že každý to potrebuje. To dieťa potrebuje takú oporu,“ vysvetlil kňaz Pavol svoje pohnútky v rozhovore pre TV JOJ. „Úchylky, ktoré sa týkajú sexuálneho zneužívania, sú veľmi individuálne. Myslím si, že kňaz to neurobí preto, lebo musí držať celibát. Takéto veci sa stávajú bežne aj v rodinách. Človek má isté pohnútky a i napriek tomu, že je to kňaz. Stále je to len človek,“ povedal psychológ Martin Miler.

 

27.05.2015 12:51
Duchovného odsúdil Okresný súd v Nitre na tri roky odňatia slobody podmienečne za sexuálne obťažovanie maloletej školáčky.
Odsúdený kňaz zneužíval v roku 2012 maloletú školáčku. Foto: ilustračné, Shutterstock

NITRA 2. marca (WEBNOVINY) – Za sexuálne obťažovanie právoplatne odsúdený kňaz Pavol Kobida pôsobí od 1. marca v nitrianskom hospici. Agentúru SITA o tom informoval hovorca Biskupského úradu v Nitre Miroslav Lyko.

"Toto zaradenie mu určil biskup tam, v prvom rade preto, že to neprotirečí rozsudku," vyjadril sa Lyko. Biskup postúpil prípad rímskej kongregácii, ta rozhodne o ďalšom kňazovom osude. "Rozhodovanie o pastoračnej činnosti tohto kňaza nám už neprináleží," tvrdí Lyko.

Kobidu odsúdil Okresný súd v Nitre na tri roky odňatia slobody podmienečne. Právoplatnosť získal rozsudok 28. januára, potom, čo sa obžalovaný odmietol odvolať.

Súčasťou rozsudku je zákaz vykonávať pastoračnú a pedagogickú činnosť voči maloletým osobám a probačný dohľad. Zároveň sa kňaz musí podrobiť sexuologickej liečbe, informoval hovorca Okresného súdu v Nitre Mário Pivarči. Duchovný sexuálne zneužíval maloletú školáčku v roku 2012. Náklonnosť jej prejavoval osobne, telefonicky, aj formou SMS.

25.05.2015 21:57
Temná duha nad Irskem: Lid kopl do svého národního patrona. Atlantičtí filantropové: Teď už máte, co jsme chtěli. Zrada katolických politiků a vlažných biskupů. Strach říci NE. A co u nás?
 

Temná duha nad Irskem: Lid kopl do svého národního patrona. Atlantičtí filantropové: Teď už máte, co jsme chtěli. Zrada katolických politiků a vlažných biskupů. Strach říci NE. A co u nás?

24. 5. 2015

Tisk článku

Michal Semín komentuje výsledek irského referenda, jež uzákoňuje homosexuální „sňatky“ a vysvětluje, proč má duhová lobby v rozpadající se Evropě zřejmě nakročeno k dalším vítězstvím

 

Irsko se v pátek zřeklo svého národního patrona. Jedním z hadů, přemožených svatým Patrikem, byla sodomie tolerovaná pohanskou keltskou společností. Tento ještěr je nyní v plné síle zpět. A v ještě lepší kondici, než když jej na sklonku starověku sv. Patrik ze Zeleného ostrova vyhnal.

pp

Zvrácená kampaň i cíl

Irové v referendu rozhodli, že veškeré výsady, náležející instituci manželství, budou přiznány i homosexuálním párům. Irsko je tak první zemí světa, v níž k uměle řízené sodomizaci společnosti přispěl plebiscit. Politické elity zbývajících 18 států, v nichž jsou homosňatky postaveny na roveň manželství, zvolily méně riskantní cestu, když přirozenosti odporující svazky vnutily společnosti prostřednictvím parlamentů či soudů.

Normální lidi nečekají lehké časy. Zvláště budou-li zvedající se tsunami zla pozorovat, aniž by se mu postavili na odpor. Snad se mu vzepřou alespoň ti, kteří ještě nezapomněli, že duha souvisela s potopou

Volba formy referenda vedla k tomu, že celá irská společnost včetně dětí a mladistvých, se musela v důsledku několikaměsíční kampaně zaobírat zvrácenou problematikou soužití homosexuálů. I kdyby referendum nakonec dopadlo jinak, tak již samotná homosexualistická propaganda na ulicích i v médiích se na psychice dětí, bez ohledu na mínění „expertů“, projeví neblaze.

pp

Čtěte ZDE: Válka Západu proti rodině: Ital, Rus, Slovák i Václav Klaus diskutovali v Praze. První barevná revoluce měla rudou barvu. I britští konzervativci jsou mrtvi. Vše ztraceno ale není

Čtěte ZDE: Americký soud: „Jste gay? Dostanete, o co si řeknete.“ Harém dvou „otců“ a v něm zmatené děti. Novorozenec marně hledá mateřské mléko na mužské hrudi. Míříme do pekel

Tolerance jen pro někoho

Důsledky tohoto lidového hlasování budou nedozírné a nezůstanou omezeny pouze na Irsko. Ve hře totiž nejsou jen sňatky homosexuálů, ale i adopce dětí a rozkvět byznysu s „pronajímáním“ děloh (tzv. náhradní mateřství). Homofašisté v jiných státech Evropy, kde se parodii na manželství dosud nepodařilo uzákonit, nyní svého irského triumfu propagandisticky využijí v dalších kampaních.

Nemohli získat větší trofej, než je Irsko. S výjimkou Malty není dnes v zemích EU nominálně větší procento katolíků, než právě zde. Z toho mimo jiné plyne, že irská společnost již ve skutečnosti katolická není, že je přinejmenším ve stejné míře sekularizovaná, jako v ostatních zemích postkřesťanského Západu.

Až na malé výjimky z řad katolických laických organizací proti legalizaci homosňatků nikdo aktivně nevystupoval. Všechny parlamentní politické strany podpořily, verbálně i finančně, kampaň aktivistů „ANO“ v jednom šiku za premiérem Ednou Kennym, který je, ke vší té hrůze, katolík. I on předem homolobby ujišťoval, že podpoří, stejně jako jeho straničtí kolegové ve vládě i parlamentu, „myšlenku rovnosti“. Vládnoucí strana, v jejímž čele stojí, je přitom stranou křesťansko-demokratickou.

O vzorné pokrokovosti irské politické scény svědčí i to, že hlavní partaje ústy svých šéfů oznámily, že případné přeběhnutí některého z poslanců do tábora „NE“ bude potrestáno vyloučením ze strany. Nechť vzkvétá tolerance, pod jejíž vlajkou byla kampaň za prosazení „manželských práv“ sodomitů vedena!

pp

Čtěte ZDE: Hovory na pravici: Vše co dnes Západ považuje za „lidská práva“ má bolševický původ. Proč i česká „pravice“ podporuje „protirodinný džihád“, sexuální revoluci a juvenilní justici?

Čtěte ZDE: Amerika i EU se postavily proti rezoluci OSN o ochraně rodiny. Starý scénář se dnes otevřeně naplňuje. „Vzkaz“ homosexuální lobby: „Třeste se, heterosexuální svině...!“

Výsměch ústavě i Nejsvětější Trojici

Výsledkem referenda není požadavek „lidu“ na zpracování příslušné legislativy, ale okamžitá změna irské ústavy, jejíž preambule začíná těmito slovy: „Ve jménu Nejsvětější Trojice, od které pochází všechna moc a k níž musejí být, jako k našemu poslednímu a konečnému cíli, vztahovány všechny činy lidí i států“.

Článek 41 pak stanoví: „Stát uznává rodinu jako primární přirozené seskupení, které je pro společnost zásadní jakožto mravní instituce vybavená nezadatelnými a nezměnitelnými právy, jež předcházejí a přesahují jakékoli pozitivní právo. Z tohoto důvodu se stát zavazuje chránit uspořádání a autoritu rodiny jakožto nezbytný základ společenského řádu a jako nezbytný prvek blaha národa a státu".

A takováto ústava je nyní „obohacena“ o dodatek, v němž se praví, že stejnopohlavní páry mají nárok na totéž, co článek 41 přiznává přirozené rodině. Lze si představit rozpornější ústavní „pořádek“?

Miliarda, či třicet stříbrných?

Toto však není jediný důvod, proč lze výsledek referenda považovat za protizákonný. Irská legislativa zakazuje financování předvolebních kampaní ze zahraničí. V posledním týdnu však na organizátory kampaně za vyslovení „ANO“ prasklo, že pod záminkou charitativních akcí obdrželi 25 miliónů dolarů od americké nadace Atlantic Philantrophies. Zároveň se ukázalo, že tato instituce do rozvrácení kdysi tradiční katolické společnosti nainvestovala za posledních 10 let téměř miliardu dolarů.

K čemu všemu homosexualistická mafie tyto sponzorské dary použila, zatím nevíme. Možná zbyla i nějaká ta eura pro „duhové“ chuligány, mající na svědomí stovky strhaných prorodinných plakátů, hacknuté weby, trollování a rozesílání výhrůžek aktivistům z řad jejich odpůrců. Přes všechny tyto zjevné fauly, o nichž však liberální média samozřejmě mlčela, homosexualisté nakonec slaví výrazné vítězství.

pp

Čtěte ZDE: Duhový lynč v americké Indianě: Majitelé pizzerie v ohrožení života pro svou víru. Zbabělí republikáni. Nevkládejme důvěru v knížata. Milión na kontě pronásledovaných hrdinů

Čtěte ZDE: Tak to už je moc: Americká vláda školí homosexuální aktivisty. Chtějí dobýt svět. Nevěříte?

Zbabělci a zrádci

Pro mnohé vnější pozorovatele je přitom výsledek referenda překvapením. O Irsku po léta slýchali, že jeho společnost je v důsledku silného postavení katolické církve konzervativnější, než jsou ostatní evropské národy. Není tomu tak. V posledních desetiletích prošla irská církev procesem stejné naukové a morální dezintegrace jako všude jinde na Západě. Navíc si líže rány za mnohé přešlapy z dávnější minulosti, kdy tam, kde dnes řádí hodnotově vyprahlý liberalismus, působil duch upjatého rigorismu. Ani jedno přitom zdravému křesťanskému životu nesvědčí.

K tomu připočtěme skandály homosexuálních kněží, vděčné to sousto světských médií, a na malér bylo zaděláno. I proto byl hlas oficiálních církevních kruhů na obranu rodiny tak nevýrazný. Irští biskupové sice během kampaně vydali kolektivní pastýřský list s poněkud defétistickým názvem „Manželství je důležité: Přemýšlejte, než je změníte“, kromě obecných řečí o významu tradiční rodiny v něm však nenajdeme nic, co by jinak vlažné katolíky vyburcovalo k sebeobraně. Žádná instrukce jak volit, natož varování těm, kteří jsou pro svůj světský klid či politickou kariéru ochotni zradit víru, k níž se hlásí.

Hlavní irský pastýř, dublinský arcibiskup Diarmuid Martin, jenž demonstrativně podává svaté přijímání politikům, kteří před pár lety navrhli a podpořili liberalizaci potratového zákona, v rozhovoru pro list Irish Times sice sdělil, že bude proti homosňatkům hlasovat, zároveň však ujistil, že nikoho nenabádá k tomu, aby jednal stejně. Také nezapomněl zdůraznit, že s těmi, kdo pořádají kampaň za odmítnutí homosexuálních sňatků, nemá vůbec nic společného.

Biskup Donal McKeown v rozhlasovém interview prohlásil, že si rozhodně nepřeje, aby ti, co budou hlasovat proti uznání homosexuálních svazků, byli motivováni „bigotností“. Volbu pro či proti lze prý učinit s „dobrým svědomím“. Není tedy divu, že se našli řadoví kněží, kteří tábor „ANO“ otevřeně podpořili. Jediný rozhodnější hlas z vysokých církevních kruhů proti změně definice manželství zazněl z úst předsedy Irské biskupské konference arcibiskupa Eamona Martina. To je však zatraceně málo.

Již jsou vychovaní

Vinu za vítězství duhové diktatury nad kdysi katolickým Irskem tedy nemůžeme přisuzovat jen transatlantickým „filantropům“, Evropské unii či jiným nepřátelům tradiční křesťanské civilizace. Mohou si za to do značné míry katolíci sami. Když i papež („kdo jsem já, abych soudil“) František k referendu v Irsku mlčí, dávaje přednost záchraně klimatu před záchranou duší, není divu, že i mnozí řadoví věřící jej vzali na lehkou váhu.

12. června roku 2008 Irové v referendu odmítli vyjádřit souhlas s přijetím Lisabonské smlouvy. V Evropské unii vypukla panika a téměř okamžitě se začalo připravovat referendum nové, v němž by Irové po náležité masáži, hrozbách a vydírání na druhý pokus „volili správně“. V případě homoreferenda ovšem nic takového nehrozí, protože Irové se tentokrát rozhodli „správně“ již napoprvé.

Ústavní zakotvení homosexuální agendy v Irsku samozřejmě přispěje k dalšímu rozkladu rodiny, a tím i celé společnosti. Děti se v hodinách občanské či rodinné výchovy začnou povinně učit, že mít dva tatínky je zcela normální. Totéž bude platit pro veřejné úřady i soukromou sféru. Kdo přesto bude tvrdit opak, dostane visačku homofoba a bude nakonec rád, nepřijde-li o zaměstnání či dokonce o svobodu.

Temná duha

Co to znamená pro nás? Přes momentální neúspěch při prosazování homoadopcí na pořad jednání Sněmovny můžeme počítat s tím, že výsledek irského referenda posílí i naši místní mocnou a bohatou duhovou lobby. Za tři měsíce sodomité opět obsadí Prahu. Lze očekávat, že veřejná přehlídka perverzní „hrdosti“ bude letos ještě více než kdy dříve i demonstrací jejich stále větší síly.

Závěr z toho všeho je jasný: Rozpad základních mravních a společenských hodnot pokračuje raketovým tempem. Kým a proč byly ustanoveny, jaký byl jejich smysl pro naši civilizaci, již zajímá jen málokoho. Znak duhy, který si její popravčí vybrali za symbol své ničivé politické operace, má zlověstně temné pozadí. Deviace se má stát normou. Normální lidi proto nečekají lehké časy. Zvláště budou-li zvedající se tsunami zla pozorovat, aniž by se mu postavili na odpor. Snad se mu vzepřou alespoň ti, kteří ještě nezapomněli, že duha souvisela s potopou.

Pro Irsko i celou naši civilizaci platí slova Ježíšova, pronesená krátce před svým ukřižováním na adresu Jeruzaléma: „Přijdou na tebe dni, kdy tě tvoji nepřátelé obklíčí náspem a oblehnou tě a se všech stran tě sevřou, a na zem povalí tebe a tvé děti, které jsou v tobě; a nenechají v tobě kámen na kameni, poněvadž jsi nepoznalo čas svého navštívení“ (Luk 19, 43-44).

protiproud.parlamentnilisty.cz/politika/1698-temna-duha-nad-irskem-lid-kopl-do-sveho-narodniho-patrona-atlanticti-filantropove-ted-uz-mate-co-jsme-chteli-zrada-katolickych-politiku-a-vlaznych-biskupu-strach-rici-ne-a-co-u-nas.htm

25.05.2015 10:58

Priznám sa, že už som otrávený pri čítaní najrôznejších vyjadrení katolíckych „intelektuálov“ a politikov, ktorí sa pustili do urputného boja za tradičnú rodinu. Udivuje ma argumentácia, podľa ktorej ju najviac ohrozujú gender ideológie a homosexuáli. Aspoň to sú tí, na ktorých svorne ukazujú prstom.


ilustračné foto

Rodinu však ohrozuje niečo úplne iné. Neschopnosť prijať, pochopiť, pomôcť. Čo reálne robíme pre rodiny? Predpokladám, že viac ako päťdesiatim percentám rozvedených rodín na Slovensku nepomôže, keď im k Novému roku pošleme pohľadnicu so Svätou rodinou. Zmohli sme sa aj na niečo iné? Čo pre to, aby boli rodiny úplné, urobili a robia katolícki politici, ktorí opäť raz našli svoju tému?!

Vyhrnúť rukávy a začať robiť niečo praktické

Obsesívny fetiš s názvom „tradičná rodina“ začne byť dôveryhodný, keď katolícki intelektuáli a politici prestanú vypisovať propagandistické nezmysly, vyhrnú si rukávy a začnú robiť niečo praktické, aby mohla byť tradičná rodina tradičnou rodinou. Som presvedčený, že väčšina z 50 % percent rozvrátených rodín si neželala na začiatku nič iné.

Tradičná rodina - ideálom

Tradičná rodina sa aj v našich podmienkach čoraz väčšmi stáva ideálom. Dôležitým ideálom, na ktorý nemáme prestať ukazovať. No nesmieme zostať len pri ukazovaní. To nikomu nepomôže. Aký máme program pre viac ako polovicu populácie? Čo im ponúkame? Alebo nás v Cirkvi zaujímajú iba tí „tradiční“ a „bezproblémoví“?

Človek nepotrebuje Cirkev na to, aby mu hovorila, čo je dobré a čo je zlé, čo je hriech a čo hriech nie je. V tomto smere nemusíme prioritne suplovať svedomie a prirodzený morálny zákon, vlastný každému človeku. Ľudia od Cirkvi naliehavo očakávajú, aby im pomohla vysporiadať sa so závermi svedomia. Aby im pomohla správne spracovať hriech.

Nemali by sme zostávať len pri Jánovi Krstiteľovi. On poukázal na hriech a označil hriešnika. Po ňom ale prišiel Ježiš a podal hriešnikovi ruku. Sme Cirkev Kristova, občas sa však chováme, akoby sme mali byť len Cirkvou Jánovou.

Prosím, prestaňme s touto hrubozrnnou propagandou. Inteligentného a premýšľajúceho človeka musí urážať. Pokiaľ mi neveríte, zájdite za niekým z päťdesiat percent rozvedených, a oni vám už vysvetlia, že žiadni homosexuáli, ani gender ideológie ich neohrozujú viac ako naša neschopnosť a neochota počúvať, pohladiť, pochopiť a prijať. Poskytnúť pocit domova.

www.aktuality.sk/clanok/243778/komentar-karola-lovasa-diagnoza-obsesivny-fetis/

25.05.2015 10:55
Bývalý novinár a kňaz Karol Lovaš: Dávame prijímanie vrahom, no rozvedeným nie Bývalý novinár, dnes kňaz Karol Lovaš.Autor: anc
07.12.2013, 00:00 | Bol známym a úspešným novinárom. No stal sa kňazom.

Napriek tomu sa dnes otvorene vyjadruje k situácii v cirkvi. Svoj názor vyjadril aj na pastiersky list, ktorý minulú nedeľu odznel v kostoloch. Minulú nedeľu odznel v kostoloch po celom Slovensku pastiersky list, ktorý pobúril veriacich aj neveriacich. Biskupi v ňom kritizovali politiku rodovej rovnosti a homosexuálov. „Rodina nemusí prežiť v Európe, píše sa v liste. Cirkev vyčítala spoločnosti, že šíri „kultúru smrti“, ktorá ženám berie právo byť ženou a mužom zas identitu muža. Lovaš v rozhovore pre Nový Čas Nedeľa odsúdil ostrý tón, ktorý v liste veriacim zvolili slovenskí duchovní. Podľa neho z textu cítiť absenciu lásky, rozdeľovanie na dobrých a zlých a hľadanie nepriateľa.

„Keď pápež hovorí o téme rodiny, nepoužíva expresívne slová. Ani tón. Vtedy sú schopní zamyslieť sa aj tí, čo inak nemusia súhlasiť,myslí si bývalý novinár. V rozhovore sa venuje aj otázke rozvedených, ktorá tiež súvisí s krízou rodiny v spoločnosti. „Podávame eucharistiu ľutujúcim vrahom, zločincom, kňazom, ktorí si po opustení kňazstva vybavia potrebné formality, ale rozvedenému, ktorého opustí manžel, alebo manželka a on sa rozhodne vstúpiť do ďalšieho zväzku, nie,“ hovorí Lovaš a dodáva, že rozvedení sú bôľom cirkvi. Karol Lovaš v 90. rokoch, počas najtvrdšieho mečiarizmu, pracoval ako politický reportér rádia Twist. Dnes žije ako kňaz v českom meste Božejov.

www.cas.sk/clanok/267181/byvaly-novinar-a-knaz-karol-lovas-davame-prijimanie-vrahom-no-rozvedenym-nie.html

24.05.2015 19:12
21.5.2015 16:15   TASR

DUBLIN- Írsky premiér Enda Kenny apeloval dnes na voličov v krajine, aby podporili legalizáciu manželstiev gejov a lesieb v referende, ktoré proti sebe stavia tamojšiu vplyvnú katolícku cirkev a sekulárne zmýšľajúcu vládu.

Ilustračné foto
 

Počas prejavu pred piatkovým ľudovým hlasovaním Kenny vyhlásil, že Írsko môže "tvoriť dejiny" tým, že sa stane prvou krajinou na zemi, kde sa v referende odhlasovali manželstvá gejov a lesieb.

Väčšina prieskumov verejnej mienky naznačuje víťazstvo kampane za "áno", predstavitelia Írska však upozorňujú, že výsledok môže byť tesný, vysvetľuje agentúra AP.

Ako "dúhová" je Európa? Rusi na chvoste, Slováci sú čoraz homofóbnejší

Súhlas s vládou navrhovanou zmenou ústavy podľa Kennyho "verejne zotrie pretrvávajúce bariéry a predsudky a iracionálny strach z 'nich' a 'nás'".

Najvyšší predstavitelia tamojšej katolíckej cirkvi vyzývajú na zamietnutie návrhu o manželstvách osôb rovnakého pohlavia.

Argumentujú tým, že ich uzákonenie môže mať nečakané dôsledky na írskych súdoch, ktoré môžu podkopať tradičné manželstvá.

 

 

<< 15 | 16 | 17 | 18 | 19 >>