Profesiálna mediálna kampaň: "Róbert Bezák prehovoril!"

08.05.2015 20:24
DÁTUM ZDROJA: 
20. Dec 2012

Prvý mylný dojem, ktorý vytvárajú médiá je, že Mons. Bezák spontánne zahorel "spravodlivým" hnevom kvôli útokom na jeho osobu, a musel ísť preto pred TV brániť svoju česť. Táto analýza však ukazuje niečo iné. Išlo zrejme o chladne naplánovanú a profesionálne pripravenú mediálnu kampaň. O tom svedčí celá rada udalostí a krokov, ktoré Mons. Bezák vykonal pred svojím mediálnym vystúpením 16.12.2012. Dátum mediálnych vystúpení bol zvolený na premiéru dokumentu na ČT2. Teda pripravovaný aspoň pol roka dopredu. Premiéra odvysielania bola zvolená na týždeň pred Vianocami...


MEDIÁLNA KAMPAŇ: "RÓBERT BEZÁK PREHOVORIL"

  • 0. FÁZA - PRÍPRAVA - ČT2, ORF, TA3, Markíza
  • cca 6 mesiacov dozadu. ČT2 na pozvanie začína natáčať dokument o Mons. Bezákovi - "Arcibiskup s lidskou tváří" (paralela na komunistu Dubčeka). Dokument portrétuje Bezáka ako moderného, pokrokového reformátora Cirkvi. Jánošíka z hôr, ktorý bojoval proti skorumpovanej Cirkvi, za čo bol potrestaný.
  • 29.11 - ČT2 zverejňuje dátum vysielania dokumentu na 16.12.2012. ČT mediálne pripravuje verejnosť, že ide o veľké odhalenie. Škandál... VIDEO
  • 9.12. - Rakúska ORF robí svoj diel skladačky. V súvislosti s pripravovaným dokumentom na ČT natáčala na Slovensku vlastnú reportáž o Vatikánskom sprisahaní proti modernému reformátorovi Bezákovi. František Mikloško pre ORF šíri správu o údajnom Bezákovom posadnutí, ako dôvode na jeho odvolanie. Mikloško, ako prvý, informuje o záhadnom šeku na 1,5 milióna EUR VIDEO
  • 12.12 - Mons. Bezák dopredu natáča exkluzívne vystúpenia pre TA3 a Markízu. Odvysielanie rozhovorov bolo nastavené s premiérou dokumentu na ČT2. VIDEO
     
  • 1. FÁZA - SPUSTENIE MEDIÁLNEJ KAMPANE
  • 16.12 - Týždeň pred Vianocami - SPUSTENIE KAMPANE
    • ČT2 - vysiela dokumentárny film, "Arcibiskup s lidskou tváří" VIDEO
    • Markíza - vypustila exkluzívny rozhovor. VIDEO
    • TA3 - vypustila exkluzívny rozhovor. VIDEO
      • TA3 si pripravila rakúskeho antikatolíckeho komentátora z ORF, aby interpretoval Bezákove vystúpenie. Ten oslavuje Bezáka ako reformátora. Jeho mediálnu kampaň, ako veľký deň povstania slovenských katolíkov z područia tmárskeho Vatikánu. VIDEO
         
  • 2. FÁZA - KAMPAŇ NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH
  • 17.12. - Spustenie: RobertBezakTV +  Twitter, Facebook, ...
     
  • 3. FÁZA - ŽIVENIE MEDIALNEJ KAMPANE
  • 20.12. - Markíza pokračuje v kampani s ďalším exkluzívnym rozhovorom. Mons. Bezák s posmechom reaguje na správu, ktorej autorom je jeho spolupracovník František Mikloškom (viď 9.12 pre rakúsku ORF), o jeho údajnom odvolaní kvôli posadnutiu diablom. VIDEO
  • 20.12. - STV sa zapája do kampane. Urýchlene menia predvianočný vysielací program. V hlavnom vysielacom čase o 20:00 dávajú dokument o Bezákovi z ČT2 .

Sled udalosti ukazuje, že nejde o spontánne svedectvo dotknutého človeka, ale o dlho plánovanú a s chladnou vypočítavosťou prevedenú mediálnu kampaň.

CIELE KAMPANE?

Podľa toho, ako sa situácia v médiách vyvíja a čo kampaň zatial napáchala, sa dajú identifikovať nasledovné možné ciele:

  1. Diskreditácia biskupov, ktorí v minulosti nahnevali Mons. Bezáka.*
  2. Diskreditácia sv. Cirkvi ako skorumpovanej, tmárskej, totalitnej organizácie.*
  3. Portrétovať Mons. Bezáka ako moderného Luthera, osvieteného humanistu, reformátora Cirkvi, neprávom umlčaného spiatočníckou Cirkvou.*
  4. Vyvolať medzinárodný škandál a získať medzinárodnú mediálnu podporu.
  5. Dosiahnuť na Slovensku vzburu laikov proti jednote slovenskej katolíckej Cirkvi, jej hierarchii a pápežovi.
    (prepojenie a spolupráca s "Wir sind die Kirche" (AT), Teofórum (SK, CZ, AT), Cirkev bratská (CZ), homosexuálmi organizované koncerty na podporu Bezáka (SK a CZ LGBT loby))
  6. Zaútočiť v citlivom momente pred Vianocami, keď sa veriaci a Cirkev pripravujú na sviatky

*  tieto konkrétne body sa dajú potvrdiť vyjadreniami samotného Mons. Bezáka v TA3 16.12.2012. Pre viac informácií pozri:

ANALÝZA: Bezákové vianočné posolstvo