Popravili muža, čo zabil Mexičana a olúpil ho o osem dolárov

08.10.2015 13:41

 

Juana Garciu, v tom čase 18-ročného, uznali za vinného z vraždy 32-ročného Huga Solana, ktorá sa stala počas lúpeže v Houstone v roku 1998.
popravaGarcia vo svojom vyhlásení požiadal Solanovu rodinu o odpustenie.Foto: SITA/AP

AUSTIN 7. októbra (WebNoviny.sk) - Americký štát Texas v utorok popravil 35-ročného muža, odsúdeného za smrteľné postrelenie mexického prisťahovalca do hlavy a za jeho olúpenie o osem dolárov. Mexičan prišiel do USA len krátko pred svojou smrťou, informovala tlačová agentúra Reuters. Juana Garciu vyhlásili za mŕtveho o 18.26 h miestneho času. Popravili ho smrtiacou injekciou v štátnej popravčej komore v texaskom meste Huntsville, uviedol predstaviteľ správy väzníc. Išlo o 529. popravu v Texase od roku 1976, keď americký najvyšší súd znovu zaviedol hrdelný trest - Texas popravuje najviac zo všetkých štátov v USA. 

Garciu, v tom čase 18-ročného, uznali za vinného z vraždy 32-ročného Huga Solana, ktorá sa stala počas lúpeže v Houstone v roku 1998. Garcia a jeho traja komplici začali s vražedným vyčíňaním v oblasti mesta Houston a jedným z ich trestných činov bola aj uvedená lúpež, uviedla texaská generálna prokuratúra."Keď Solano odmietol dať akékoľvek peniaze, Garcia ho štyrikrát strelil do hlavy a krku, a tak ho zabil,"spresnila generálna prokuratúra. 

Garcia vo svojom vyhlásení požiadal Solanovu rodinu o odpustenie. "Kým som nažive, všetkým vám spôsobujem utrpenie. Ublížil som vášmu ockovi a manželovi a dúfam, že týmto sa to pre vás všetkých uzavrie. Nikdy som nikomu z vás nechcel ublížiť," uviedol odsúdený, ktorého slová citovali predstavitelia väznice. Texaská komisia pre udeľovanie milostí a podmienečného prepustenia tento mesiac odporučila, aby bola poprava vykonaná. 

Ani jeden z troch Garciových spolupáchateľov nebol odsúdený na smrť. "Nikdy som nemal v úmysle zabiť ho," povedal Garcia pre denník Houston Chronicle niekoľko dní pred popravou. Dodal, že Solanovi neukradol osem dolárov - ale práve to bola priťažujúca okolnosť, na základe ktorej súd potrestal zločin smrťou, napísal denník. Prokuratúra vyhlásila, že muž peniaze ukradol. "Nikdy som nemal v úmysle, aby sa to stalo. Nemal som v úmysle zabíjať. Nemal som na to dôvod," povedal podľa denníka Garcia.