Otvorený list Justinovi Biebrovi o tom, ako byť ako Ježiš

15.10.2015 15:00

 Publikované: 14.10.2015 o 20:27Autor: Michael Brown / Preklad: Petra Babulíkováhodiny 

 

 Justin, čítal som úryvky z tvojho nového rozhovoru v časopise Complex, a ako iným, aj mne do očí udrelo, že chceš žiť ako Ježiš - a nehanbil si sa to vysloviť. Sú to silné slová, a ja verím, že ich myslíš úprimne. Len by som rád vedel, či rozumieš, čo to naozaj znamená, žiť ako Ježiš.

 

Môžem sa s tebou podeliť o svoj osobný príbeh? Možno sa ti zíde na tvojej vlastnej ceste. Stal som sa nasledovníkom Ježiša ako šestnásťročný v r. 1971. V tom čase som mal dlhé vlasy, užíval som LSD, dával som si heroín a a bol som hipisáckym rockovým bubeníkom (áno, obaja sme bubeníci!) a Ježiš úplne otriasol mojím svetom. Nebolo to len o tom - zbaviť sa drôg a alkoholu. Nebolo to len o tom - prestať používať nadávky a začať odolávať telesnej žiadostivosti. Starý Mike Brown zomrel - nielen moje hriechy, ale ja sám - a od toho momentu sa Ježiš stal mojím Pánom a Učiteľom a žil som, aby som plnil jeho vôľu. Bolo to pred takmer štyridsiatimi štyrmi rokmi a nikdy som to ani na úlomok sekundy neoľutoval. Aké neskutočné dobrodružstvo! Aký úžasný život! Vidíš, keď nájdeš Ježiša - a myslím tým skutočne ho nájsť - všetko sa zmení. Nie je to len o pridaní Ježiša do života, aby sa nám viac darilo. Nie je to len o nasledovaní jeho príkladu a milom správaní sa k ľuďom. Ty sám sa zmeníš. Starý Justin Bieber zomrie a nový Justin Bieber žije, a nová verzia teba samého je taká odlišná od tej starej, že je ťažké uveriť, že si kedysi bol tou inou osobou. A nielen to; zmení sa aj vlastníctvo. Už nepatríš sám sebe; bol si kúpený za vysokú cenu; teraz patríš Bohu a žiješ svoj život, aby si mu robil radosť. Nanešťastie, mnoho kazateľov v Amerike to chápe zle. Spôsob, akým ohlasujú vieru, nám dáva pocit, že Boh je tu na to, aby on nám robil radosť. Celú túto záležitosť otočili úplne naopak. Sme tu, aby sme mu robili radosť, a poviem ti dačo, čo má základ v štyridsiatich štyroch rokoch skúseností - neexistuje väčšia radosť, neexistuje väčšia vnútorná harmónia, neexistuje väčšie naplnenie či väčší pokoj než žiť tak, aby sme Bohu robili radosť. A v tomto živote nájdeš svoj naozajstný zmysel, ktorým nie je sláva alebo krásne dievčatá, ktoré sa na teba vrhajú, alebo prístup k tým najlepším drogám na svete alebo uverejnenie ďalšieho megašíreného videa alebo rozžiarenie sociálneho média tvojím najnovším statusom. Nie, Božím zmyslom pre teba je meniť svet, užívať dary a talenty, ktoré ti dal, a naozaj žiť ako Ježiš, čo znamená radikálny, revolučný, svätý životný štýl. 

 

Samozrejme, môžeš sa snažiť žiť ako taká provizórna verzia Ježiša - fakt milý chalan, ktorý mal každého rád (okrem veriacich ľudí) a kto bol super "tolerantný" a "všeobjímajúci". Alebo by si mohol otvoriť svoju bibliu a stráviť pár mesiacov čítaním Evanjelií dokola a dokola. Porozprávajme sa o radikálnom vodcovi! Začul by si, ako hovorí: "Vchádzajte tesnou bránou, lebo široká brána a priestranná cesta vedie do zatratenia a mnoho je tých, čo cez ňu vchádzajú. Aká tesná je brána a úzka cesta, čo vedie do života, a málo je tých, čo ju nachádzajú!" (Mt 7, 13-14) (Viem, že to znie prísne, ale dám ti príklad. Spomenul si, že chceš žiť ako Ježiš, čo by znamenalo, podľa tvojich slov, že by si nepodvádzal svoje dievča. Tiež by to mohlo znamenať, že nebudeš spávať ani so svojím dievčaťom - uvedomil si si to? - a že by vlastne ani nebola tvojím dievčaťom, ak by tiež nemilovala Ježiša). Začul by si, ako Ježiš hovorí: "Kto chce ísť za mnou, nech zaprie sám seba, vezme svoj kríž a nasleduje ma. Lebo kto by si chcel život zachrániť, stratí ho, ale kto stratí svoj život pre mňa, nájde ho." (Mt 16, 24-25) Aj to je celkom extrém, pretože ten, ktorý vzal svoj kríž, sa už nevrátil späť. Si pripravený vydať sa na túto jednosmernú cestu, nikdy sa nevrátiť k starému životu, ale žiť ten radikálne nový život v Ňom? Zvonka to vyzerá ako otročina - kopec náboženských tradícií, ktoré zostavili nábožní ľudia, ktorí iba chceli, aby sa ostatní mali tak strašne ako oni sami. Tiež neznášam takú formu náboženstva. Ale zvnútra - keď naozaj spoznáš Pána - vybuchuješ životom. Láska taká úžasná, že sa chceš štipnúť, či sa ti to nesníva. Radosť taká intenzívna, že máš pocit, že ťa prevalcuje. A ten cit pre zmysel a to, na čo si určený, nadovšetko, čo si dovtedy poznal. Už si niekedy zažil, čo tu opisujem? Už si niekedy zažil bez akejkoľvek pochybnosti, že tvoje hriechy sú ti odpustené pre to, čo Ježiš urobil na kríži - že vina je úplne preč! - a že pred Božím zrakom stojíš úplne čistý? Už si bol niekedy úplne premožený Božou láskou, že všetko, čo si dokázal, bolo len dať mu lásku späť so slzami vďačnosti? Justin, som si istý, že máš okolo seba dosť ľudí, ktorí ti na všetko pritakávajú - veď si, koniec koncov, jedným z najznámejších ľudí na svete - a pravdepodobne je tam tiež pár "kresťanov", ktorí ti povedia, čo chceš počuť. Ale naozajstný kresťan ti povie pravdu, aj keď bolí. To robí láska, a to je to, čo potrebuješ počuť viac než čokoľvek iné - pravdu. Toto ti poviem na záver (ak vlastne fakt čítaš tento list, lebo to by už bol zázrak). Skús si zariadiť jeden deň tak, aby si bol sám, úplne bez ľudí. Vypni si telefón a akýkoľvek iný zdroj, ktorý by ťa mohol rozptyľovať. A vyslov túto modlitbu k Bohu z hĺbky svojho srdca: "Nebeský Otče, čokoľvek to vyžaduje, čokoľvek to znamená, čokoľvek to bude stáť, chcem byť tvojím synom a žiť ako Ježiš po všetky dni svojho života. Ak mi ukážeš cestu, budem ju nasledovať." Ak to myslíš noazaj vážne, už nikdy nebudeš rovnaký, a už nikdy sa neobzrieš späť. ... Buďte fanúšikom magazínu s hodnotami na Facebooku ... Zdroj: https://www.christianpost.com/news/an-open-letter-to-justin-bieber-about-living-like-jesus-146560/ Snímka: https://weknowyourdreams.com/images/justin-bieber/justin-bieber-07.jpg

Viac na: https://www.cestaplus.sk/cestaplus/clanok/otvoreny-list-justinovi-biebrovi
© Copyright www.cestaplus.sk