Nórska sociálna služba Barnevernet odobrala v marci tohto roka nórsko-slovenskému páru dva a pol mesačnú dcéru menom Maxine.

17.05.2015 09:57

unnamed (2)

Nórska sociálna služba Barnevernet odobrala v marci tohto roka nórsko-slovenskému páru dva a pol mesačnú dcéru menom Maxine. Dôvodom odobratia bol údajný nedostatočný očný kontakt matky s dieťaťom.

Na snímke malá Maxine

Slovenka, matka otca dieťaťa, poskytla českej televízii Barrandov o prípade ďalšie informácie. Rodičia s médiami zatiaľ nechcú komunikovať, pretože sa boja šikanovania zo strany úradníkov nórskej sociálnej služby Barnevernet.

„Prvé chvíle… Zrútil sa mi život, svet. Myslela som, že to ani neprežijem. Sú to dni čakania.  Čakáme na každú správu, každú minútu na nejaký mail, že nám pomôže niekto,“ opísala ťažké chvíle stará mama malej Maxine. O svojho syna a jeho manželku má Slovenka Jana veľké obavy: „Je neskutočne unavený. Schudol vyše 30 kíl. Maminka je tenučká ako prútik. Ďakujem, že je tak silná. Ja by som to asi ani nedokázala.“

Na stretnutie rodičov s malou dcérou vždy išla aj stará mama. Malú Maxine jej ale nikdy neukázali. „Dokonca som musela sedieť s policajtmi v miestnosti a keď som musela ísť na wc, policajt išiel za mnou a stál na chodbe, ako keby som bola nejaký kriminálny živel,“ uviedla pre TV Barrandov. Babička sa ešte pred odobratím malej dcéry rozhodla, že pôjde do Nórska a čerstvým rodičom pomôže. „Keď som sa rozhodla, že sa vrátim do Nórska, aby som mohla pomôcť, tak deň pred mojim príchodom malú rodičom zobrali,“ uviedla pre český Blesk.

Podľa nej nórska sociálka robí všetko pre to, aby matke zabránila kojiť. „To, že robia všetko pre to, aby matka nemohla nadojčiť dieťa, je jedno z ďalších porušení práv dojčiace matky,” dodala. Aktuálne sa matka môže s dcérou stretávať raz za 14 dní. Stretnutie trvá jednu hodinu. Malé bábätko mohla matka nakojiť len raz.

https://www.hlavnespravy.sk/babicka-malej-maxine-prehovorila-rodicia-sa-boja-s-mediami-komunikovat/618130 + VIDEO