Advent challenge: vstávať ráno o 5:00 celý advent a modliť sa

29.11.2014 23:44

Nedávno som čítal, že istý chlapík z Portugalska sa rozhodol vstávať ráno o 4:30 po dobu 21 dní. Nazval to výzvou #21earlydays. Na Facebooku sa priebežne delil s tým, ako sa mu darí, čo sa naučil a ako mu to zmenilo život.


Ja som si pri tom zaspomínal, ako aj mne asi pred dvadsiatimi rokmi skoré ranné vstávanie zmenilo život. Od určitého času sme sa totiž so zopár ľuďmi na intráku rozhodli vstávať ráno o 4:55. Teda v čase, keď mnohí naši spolubývajúci išli ešte len spať. Nebudem skrývať, že štartérom tohto skorého vstávania bolo duchovné prebudenie, ktoré nastalo na našej fakulte, a naše osobné obrátenia ku Kristovi. A konkrétnym dôvodom včasného vstávania bol čas s Bohom strávený v modlitbe.
Okrem hodinovej osobnej modlitby a čítania Biblie sme tak do 8:00 stihli ešte sv. omšu spojenú s prechádzkou, ranné chvály a spoločné raňajky. Samozrejme, v tomto režime sme „fičali“ oveľa dlhšie ako 21 dní. V mojom živote to spôsobilo dynamický rast v mnohých ohľadoch.
Vysokú školu som dávno absolvoval a už nebývam na intráku. Vlastne bývam. Len sa to volá poslanecká ubytovňa. Vždy, keď sa vrátim domov z Bratislavy, prosím svoju rodinu, aby mala so mnou ráno zľutovanie, lebo mám pásmovú nemoc z časového posunu. Oni sa ma pýtajú, ako je to možné, veď Bratislava a Žilina sú predsa v tom istom časovom pásme! To je pravda, lenže ja chodím v Bratislave spávať zvyčajne až po polnoci a vstávať skoro ráno je pre mňa veľmi náročné.
Minule sme sa o tom bavili s mojimi asistentmi, ktorí žijú v podobnom „časovom pásme“. A vnímali sme aký dopad to má na náš osobný a modlitebný život. Pocítili sme túžbu to zmeniť a začínať skoro ráno modlitbou. A tak v nás skrsla myšlienka, ktorú sme pomenovali #adventchallenge: vstávať ráno o 5:00 celý advent (teda 30.11.-24.12., t.j. 25 dní) a modliť sa.
Advent je mojim najobľúbenejším obdobím liturgického roka (hoci vrcholom je pre mňa jednoznačne Pascha). Je to radostné očakávanie, túžba a volanie: „Príď, Pane Ježišu!“ Filipe Castro Matos skonštatoval, že #21earlydays zmenila jeho život. Verím, že aj ty zažiješ zmenu, ktorú ti neprinesie #adventchallenge, ale Pán Ježiš Kristus, s ktorým stráviš prvé minúty dňa.
Teraz celkom konkrétne a prakticky:
Rišo, Julo a Marek ťa vyzývajú vstávať celý advent ráno o 5:00 a modliť sa!
Môžeš začať na prvú adventnú nedeľu (30.11.) alebo odo dňa, keď sa táto výzva k tebe dostane.
Rozhodni sa vydržať do konca adventu, stredy 24. 12. Nikto však netvrdí, že s tým potom musíš prestať!
Keď vstaneš a dáš sa do použiteľného stavu (hygiena, káva a podobne), venuj aspoň 15 minút osobnej modlitbe a čítaniu Písma (napr. liturgickým čítaniam z toho dňa alebo na pokračovanie niektorému z evanjelií).
Zvyšný čas môžeš využiť rôzne: môžeš ísť na roráty (ranné adventné sv. omše), zacvičiť si, pripraviť rodine raňajky, študovať, pracovať atď.
Ak prijímaš našu #adventchallenge, pridaj sa k nej na Facebooku, zdieľaj ju a pozvi na ňu aj svojich priateľov.Počas trvania výzvy môžeš zdieľať aj to, ako sa ti darí, čo si sa naučil, ktoré Božie Slovo prehovorilo k tvojmu srdcu. Takto sa môžeme navzájom povzbudzovať a obohacovať.

Ježiš môže v advente zmeniť tvoj život! Aj cez #adventchallenge. Poď do toho!